tisdag 14 januari 2014

Äntligen vinter, eller?

ljus

Hösten i vår del av världen höll i sig ända över nyår. Oktober och november var vänliga och vackra. Framåt jul blev jag sugen på lite vintervitt men här var varmare än på mången höst. Vi tröstade oss med massor av glitter i julgranen och värmeljusen fick lysa upp i mörkret.

Aftonsol

Nu mitt i januari känns det väl som om det kvittar med snö men si då slår Kung Bore till och lägger ett vintertäcke över naturen. Jag kan lugnt påstå att alla inte är glada.

groda         snowfrog 

Jag skulle så gärna ha stått över snön men vad kan man göra? Inte mycket. Jag antar att det bästa är att gilla läget. På med mössa, vantar och se till att ha ylle närmast kroppen  sedan är det fritt fram att göra både snöänglar och gubbar. Det får man lov till även om man har råkat fylla 15.

gran-m-snow

Be careful out there!

KraM.

1 kommentar:

  1. Ja du efter mycket regnande så har snön kommit. Både på gott och ont. Barnen är i alla fall glada :)
    Nu går vi mot ljusare tider :) Men våra värkande kroppar älskar ju inte detta precis:(
    Du jag tycker det är lite omständigt att få in kommentarer hos dej. Jag kan inte skriva som anonym utan måste logga in på Google och sedan verifiera mej. Kan du ändra på det tro "blink blink" :)
    En dag i dag att kura inne har vi.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera